Monday, 14 October 2013

Ano Korakiana in relief ~ Αριστείδης Μεταλληνός

The Aristeidis Metallinos Museum on Democracy Street in Ano Korakiana

After we visited the museum in the village - after a few years waiting and hoping - Angeliki Metallinos  followed up our visit last Monday by allowing me to publish photos of her grandfather's work. They include marble reliefs about life in Ano Korakiana.
The cat in the bakery (Images of the sculptor's work posted with permission from the family)

A family in their donkey cart carrying wine-skins (or are they olive oil skins?)

Women of the village washing clothes

Hunting small birds for the pot

Milking the goat

Pressing the farmer's olive oil

A peddlar arrives in the village

Ploughing with oxen

The village smithy

Spinning wool

Treading wine
Cutting planks with a two man frame saw

Distaff and flute in the olive groves



These reliefs represent a small part of this rich collection, their tone - innocent presentations of the remnants of a pastoral economy, enchanting and without irony or rancour, yet within the sculptor we know there is far more to see and understand. See Metallinos' comments on parliament...
'Parliament of animals - we want justice'. Aristeidis Metallinos


and these two on the telephone...
"I wait for you"

Re my blog entry 'What makes a village?', Aristeidis' record of Greek village life, brought to my mind the TV programmes - Out of Town and Old Country of my stepfather, Jack Hargreaves and, of course, the lifelong studies and books of Dorothy Hartley, who I met once long ago in London.
*** *** ***
From the Ano Korakiana website, words on distortions in current political situation by Nikos Fakiolis
Οι λόγοι που παρέσυραν μια μερίδα ψηφοφόρων

Γράφει ο/η Φακιολάς Νίκος
09.10.13

fakiolasn.jpgΈνα πολιτικό κόμμα είναι οι ψηφοφόροι του και πρέπει να παραδεχτούμε ότι μια μερίδα συμπατριωτών μας παρασύρθηκαν και ψήφισαν επιπόλαια ένα εγκληματικό, «πολιτικό» μόρφωμα που εμφανίστηκε στο προσκήνιο προβάλλοντας υποκριτικά κάποια απαράδεχτη και ανιστόρητη για τους Έλληνες και την ιστορία τους ιδεολογία και μια σειρά παραβατικές πρακτικές. Είναι όμως τα χαρακτηριστικά του πολιτικού αυτού μορφώματος που προσέλκυσαν μια μερίδα του εκλογικού σώματος που δεν το εκφράζει και αναντίρρητα καταδικάζει την τυφλή βία, από όπου κι αν προέρχεται;
Πολύ πιθανόν έστρεψαν τους πολίτες σε αυτό κάποιες πραγματικές ή ενδόμυχες ανάγκες τους. Η στάση τους γίνεται κατανοητή, μπορεί να ερμηνευτεί, αλλά δεν δικαιολογείται.
Οι πολίτες στρέφονται σε ακρότητες καθώς είναι αγανακτισμένοι με όσα συμβαίνουν στο οικονομικό και πολιτικό σκηνικό και ψάχνουν οπουδήποτε στα τυφλά να ξεφύγουν από τα αδιέξοδα που τους έχει οδηγήσει η κυβερνητική πολιτική και τους έχει εξαντλήσει. Η αγανάκτηση δεν έχει όρια ή λογική.
Πιστεύουν στα κηρύγματα περί εθνικισμού των εκπροσώπων αυτού του εγκληματικού μορφώματος που βρίσκονται σε διαμετρική αντίθεση με το ναζισμό που τόσα δεινά έχει επιφέρει στην Ελλάδα.

Με αφέλεια υποδέχονται τις υποκριτικές υποσχέσεις ότι τάχα θα τους δώσει λύσεις στην ανεργία και την οικονομική ύφεση αυτός ο πολιτικός σχηματισμός που δεν έχει κανένα πρόγραμμα εξόδου από την κρίση ή σχετικές προτάσεις. Αντίθετα, προστατεύει την πολιτική του κεφαλαίου και στρέφεται φαινομενικά εναντίον των μεταναστών, καθώς η λαθρομετανάστευση  θεωρούν ότι ευθύνεται για μεγάλο μέρος της ανεργίας ανειδίκευτων και η παρουσία τους αποτελεί μεγάλο πρόβλημα για την Ελληνική κοινωνία, και παράλληλα εκδηλώνεται εναντίον όσων εκφράζουν με οποιοδήποτε τρόπο αντίθετη γνώμη……
(συνεχίζεται)

Παράλληλα, οι εκπρόσωποι του «πολιτικού» αυτού μορφώματος υποκρύπτουν έντεχνα την πραγματική νοσηρή ιδεολογία τους και υποτίθεται καταδικάζουν τις παραβατικές πράξεις μελών τους ή αποστασιοπούνται από αυτά. Μερικά θερμοκέφαλα μέλη ισχυρίζονται ότι από τη μια μεριά διαψεύδουν για τυφλούς και κωφούς όσα έγιναν από την άλλη ότι πρόκειται για προβοκάτσιες με στόχο τα τάγματα εφόδου που συντηρούν, αλλά θα έκανε κάποιος πολιτικό παιγνίδι με βία και φόνους για να τους χρεώσει στα μέλη τους;
Οι πολίτες πιστεύουν στην ειλικρίνεια  των φιλανθρωπικών δράσεων των μελών του ναζιστικού αυτού κόμματος που γίνονται για ορισμένους ελκυστικές και καλύπτουν περιστασιακά κάποιες ανάγκες, όπως διανομή τροφίμων ή ρούχων μόνο σε Έλληνες, η υποστήριξη ηλικιωμένων, οι επιλεκτικές! ρατσιστικές αιμοδοσίες, η διανομή χρημάτων άγνωστης προέλευσης σε μέλη. Οι δράσεις αυτές είναι υποκριτικές και απευθύνονται και εκμεταλλεύονται με αναιδή τρόπο τις ευαίσθητες χορδές των Ελλήνων.
Η προσφορά εργασίας και κάποιου εισοδήματος σε οπαδούς του κόμματος με απαράδεκτα ανταλλάγματα, όπως παράνομη προσφορά προστασίας σε μαγαζιά, άτομα ή επιχειρήσεις με το αζημίωτο.
Ικανοποιούν το αίσθημα των αδύναμων πολιτών που θα ήθελαν να πάρουν αόριστα και τυφλά εκδίκηση από όσους θεωρούν υπεύθυνους για την κρίση και οι ναζιστικού τύπου βιαιότητες έχουν τέτοια τυφλά χαρακτηριστικά, ενώ πολλά πλημμελήματα μπορεί να καλύψει η βουλευτική ασυλία ορισμένων «πρωτοπαλίκαρων».
Άλλοι πολίτες οδηγούνται σε αυτούς από δυσπιστία στη δυνατότητα του αντιμνημονιακού μετώπου να εφαρμόσουν όσα επικαλούνται και να δώσουν λύσεις στα αδιέξοδα της Ελλάδας.
Διάφοροι έλκονται από την αυστηρή ιεραρχική δομή, τη στρατιωτική πειθαρχία! και τη σωματική ρώμη των ταγμάτων εφόδου από μισθοφόρους, ακόμα και ανήλικους, που συντηρεί και εκπαιδεύει η εγκληματική αυτή συμμορία.
Ορισμένοι πολιτικοί σχηματισμοί ή φορείς αισθάνονται ότι επωφελούνται από παράλογες και ακραίες πράξεις και τις ευνοούν ή τις ανέχονται ή επιδιώκουν τον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης από επίκαιρα, ζωτικά προβλήματα, όπως είναι σήμερα τα προβλήματα της παιδείας, της υγείας, της διαθεσιμότητας και των απολύσεων των εργαζομένων της καταρράκωσης των εργασιακών δικαιωμάτων ή της καταστρατήγησης της συντάγματος..
Έχει δοθεί μεγάλη δημοσιότητα στις πράξεις των εκπροσώπων του ναζιστικού «πολιτικού» μορφώματος και αυτό μπορεί να το ευνοήσει δημοσκοπικά και την εκμεταλλεύεται, έστω και αρνητική για να βρίσκεται στο προσκήνιο. Σε αυτή την παγίδα πέφτουμε όλοι, κι εγώ δυστυχώς, με τη σύντομη αυτή δημοσίευση.
Πραγματική συμβολή των δημοσιογράφων θα ήταν, αν ρωτούσαν τους λαλίστατους εκπροσώπους του «πολιτικού» αυτού μορφώματος ποιο είναι το πρόγραμμα τους, πέρα από τα  εύκολα συνθήματα, για να ξεφύγει η χώρα από την κρίση και ποια μέτρα έχουν την πρόθεση να πάρουν σε αυτή την κατεύθυνση.
Το καλύτερο μέτρο για την ομαλοποίηση του πολιτεύματος και την προστασία της δημοκρατίας θα ήταν η κατανόηση των πρακτικών και η απομόνωση των μελών αυτής της εγκληματικής οργάνωσης, ιδιαίτερα η απόλυτη συρρίκνωση της κοινοβουλευτικής της παρουσίας που της αποδίδει προσχήματα, της προσδίδει δικαιώματα και καλύπτει εγκληματικές πράξεις των μελών της. Αυτό μπορεί να το επιτύχει άμεσα και ανώδυνα ο λαός που της έδωσε με την ψήφο του δικαίωμα  ύπαρξης και λόγου. Μπορεί να την εξαφανίσει.
Έργο του πολιτικού μας συστήματος θα ήταν η ριζική αλλαγή της δημοσιονομικής και κοινωνικής πολιτικής που οδηγεί την Ελληνική κοινωνία σε επικίνδυνα αδιέξοδα που αναθερμαίνουν τη φωλιά του φιδιού και κυοφορούν την αποδόμηση της κοινωνικής συνοχής. Νίκος ΦακιολάςΔρ. κοινωνιολογίας

τ. Δ/ντής Ερευνών ΕΚΚΕ, Παν/κός

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Back numbers